(1) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Το μάθημα συνιστά μία εμπεριστατωμένη θεωρητική, αλλά και πρακτική προσέγγιση στη διοίκηση και διαχείριση έργων Πληροφορικής, στοχεύοντας να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εφόδιο για τους φοιτητές/τριες του Τμήματος που θα ήθελαν να σταδιοδρομήσουν στην ανταγωνιστική αγορά εργασίας των ΤΠΕ.
Κύριος στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριων που θα το παρακολουθήσουν με:
1) Τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες των έργων Πληροφορικής
2) Τις μεθοδολογίες και τεχνικές προγραμματισμού και διαχείρισης έργων, όσον αφορά στις 3 κύριες παραμέτρους, χρόνο, κόστος και δυναμικό
3) Τη χρήση δημοφιλών εξειδικευμένων εργαλείων προγραμματισμού και παρακολούθησης έργων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να:
- Αναγνωρίζουν και κατανοούν τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των έργων Πληροφορικής
- Σχεδιάζουν και επιλύουν μικρού και μεσαίου μεγέθους έργα Πληροφορικής
- Εξετάζουν και εκτιμούν την πορεία των έργων και τις αποκλίσεις τους από τον αρχικό προγραμματισμό
- Kατανοούν και εφαρμόζουν τις κύριες μεθοδολογίες σχεδιασμού, προγραμματισμού και ελέγχου έργων
- Χρησιμοποιούν εξειδικευμένο λογισμικό διαχείρισης έργων και ερμηνεύουν τα αποτελέσματα της εφαρμογής του
(2) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή στη Δικτυωτή Ανάλυση
Έργο, δραστηριότητα, αλληλοσυσχετίσεις δραστηριοτήτων, τοξωτά και κομβικά δίκτυα
- Τα Χαρακτηριστικά των Έργων Πληροφορικής
Χαρακτηριστικά, ιδιαιτερότητες, κύκλος ζωής, στοιχεία κόστους, ανθρώπινο δυναμικό και εξοπλισμός
- Επίλυση Δικτύων
Αλγόριθμοι επίλυσης τοξωτών και κομβικών δικτύων
- Τεχνική PERT
Κατανομή Β, κανονική κατανομή, χρήση στατιστικών πινάκων
- Ελαχιστοποίηση Κόστους – Μέθοδος CPM
Σχέση κόστους και διάρκειας δραστηριότητας, αλγόριθμος ελαχιστοποίησης κόστους, προσδιορισμός βέλτιστου χρόνου
- Προγραμματισμός Δυναμικού
Μεθοδολογίες προγραμματισμού δυναμικού, διάγραμμα Gantt, εφαρμογή heuristics, μέθοδος εξομάλυνσης δυναμικού
- Χρήση Λογισμικού για τη Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Εκμάθηση και χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (MS-Project, MSIS)
- Επίλυση Προβλημάτων και Μελετών Περίπτωσης Έργων Πληροφορικής
(3) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Στην τάξη – Χρήση εργαστηρίου για ορισμένα
μαθήματα
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
– Συνεχής χρήση αρχείων παρουσίασης θεωρίας και
ασκήσεων μέσω videoprojector.
– Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (MS-Project,
MSIS)
Περαιτέρω υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας
μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
13 x 2= 26 |
Πρακτική εξάσκηση στο σπίτι |
13 x 1 = 13 |
Ασκήσεις πράξης |
13 x 1 = 13 |
Επικοινωνία / συνεργασία |
2 |
Αυτοτελής μελέτη |
18 x 2= 36 |
Σύνολο Μαθήματος (30 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
90 |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
– Γραπτή εξέταση (70%)
Περιλαμβάνει ερωτήσεις θεωρίας (20-30%) και
επίλυση προβλημάτων (70-80%))
– Ενδιάμεσο τεστ προόδου (30%)
Με προαιρετική συμμετοχή και σπονδυλωτή
δομή, περιλαμβάνοντας σχεδιασμό και επίλυση
έργου Πληροφορικής με χρήση Δικτυωτής
Ανάλυσης.
Το σχήμα αξιολόγησης γνωστοποιείται στους φοιτητές με τους ακόλουθους τρόπους: α) κατά την πρώτη διάλεξη, β) στην ιστοσελίδα του μαθήματος και στο σύστημα hydra, γ) με γραπτές ανακοινώσεις για το τεστ προόδου.
(4) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνική
- Κώστογλου, Β. (2002). Επιχειρησιακή Έρευνα: Μεθοδολογία – Εφαρμογές &
Προβλήματα – Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις
Τζιόλα.
- Οικονόμου, Γ. & Γεωργίου, Α. (2000). Ποσοτική Ανάλυση για τη Λήψη
Επιχειρηματικών Αποφάσεων, Τόμος Β’. Αθήνα: Εκδόσεις Ε. Μπένου.
- Υψηλάντης, Π. (2007). Επιχειρησιακή Έρευνα, Εφαρμογές στη Σημερινή Επιχείρηση,
β’ έκδοση ανανεωμένη. Αθήνα: Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ.
- Χασιακός, Α. & Θεοδωρακόπουλος, Δ. (2003). Χρονικός και Οικονομικός
Προγραμματισμός Έργων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Ξενόγλωσση
- Bertsekas, D. (1998). NetworkOptimization, Continuous and Discrete Models.
Belmont, Massachusetts: MIT Press.
- Gido, J. & Clements, J.P. (1999). Successful Project Management. Cincinnati, Ohio:
South-Western College Publishing.
- Hillier, F. and Lieberman, G. (1990). Introduction to Operations Research, 5th edition,
N.Y.: Mc Graw – Hill.
- Meredith, J.R. & Mantel, S.J. (2000). Project Management, 4th edition. John Wiley
and Sons.