Το μάθημα Γραφικά Υπολογιστών μελετά τα σύγχρονα συστήματα απεικόνισης γραφικών, τη σχεδίαση με βάση τον υπολογιστή (CAD), και προγραμματιστικά εργαλεία (APIs). Ο κυριότερος στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσει κάθε σπουδαστής τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες έτσι ώστε να κατανοεί το θεωρητικό υπόβαθρο των σύγχρονων γραφικών συστημάτων και είναι σε θέση να υλοποιεί αυτοδύναμες εργασίες επάνω στο σχεδιασμό και προγραμματισμό 2D& 3D εφαρμογών.
Αναλυτικά οι στόχοι του θεωρητικού μέρους είναι:
Στις ασκήσεις πράξεις οι στόχοι είναι:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
Τα θέματα που καλύπτει το μάθημα
Στην τάξη και στις ασκήσεις πράξης στο εργαστήριο
Χρήση διαφανειών παρουσίασης θεωρίας μέσω videoprojector.
-Περαιτέρω υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας
μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος.
-Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (Google Sketchup, κλπ.)
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 13 x 3= 39 |
Ασκήσεις πράξης | 13 x 2= 26 |
Εργασίες προς παρουσίαση | 13 x 3= 39 |
Επικοινωνία / συνεργασία | 4 |
Αυτοτελής μελέτη | 18 x 4= 72 |
Σύνολο Μαθήματος (30 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 180 |
1. Γραπτή τελική εξέταση (50%) στο θεωρητικό μέρος τουμαθήματος που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
– Ασκήσεις που αφορούν απλούς αλγορίθμους και προβλήματα στα γραφικά
– Ανάπτυξη θέματος θεωρητικού περιεχομένου
Αντί γραπτής εξέτασης δίνεται η δυνατότητα σε φοιτητές/τριες να αναλάβουν ένα πρότζεκτ και να ασχοληθούν :
α) με προγραμματισμό (σε γλώσσες όπως C/C++, java, python, C#, processing, HTML5, javascipt, jquery, κλπ.) για την δημιουργία γραφικών αντικειμένων, σκήνων, animation, ταινιών,
β) δημιουργία ταινίας animation ή παιγνιδιού με κάποια εφαρμογή όπως Blender, Unity 3D, 3dsMax κλπ.
2. Κάθε φοιτητής παρουσιάζει (30%) στους υπόλοιπους φοιτητές του μαθήματος ένα θέμα που αφορά τα Γραφικά Υπολογιστών και/ή την εφαρμογή τους. Η παρουσίαση γίνεται σε μορφή διαφανειών (slides). Παραδοτέα αυτής της παρουσίασης είναι α) το κείμενο (6-20 σελίδες) σε .doc ή pdf μορφή και β) οι διαφάνειες (16-30 σελίδες) σε .ppt ή .pdf μορφή
3. Κάθε φοιτητής/τρια με την χρήση του προγράμματος σχεδίασης Google Sketchup πρέπει να σχεδιάσει (20%) ένα κτήριο γνωστό ή της αρεσκείας των ή την εσωτερική διακόσμηση οικίας ή ένα αμάξι ή μια σκηνή υπαίθρου, πόλης, κλπ).
Το ως άνω σχήμα αξιολόγησης του μαθήματος γνωστοποιείται στους ενδιαφερόμενους φοιτητές με τους ακόλουθους τρόπους: α) κατά την πρώτη διάλεξη , β) την ιστοσελίδα του μαθήματος και β) με γραπτές ανακοινώσεις εξαμήνου στην Hydra