(1) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν:
-
- Να περιγράφουν και να προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά των μέσων καθώς τις εφαρμογές καιτα συστήματα πολυμέσων.
- Να περιγράφουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, πρότυπα και τεχνολογίες που αφορούν τα διάφορα μέσα.
- Να διακρίνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μέσων όπως του ήχου, της εικόνας, του βίντεο και της αναλογικής/ψηφιακής τηλεόρασης.
- Να εξηγούν τις βασικές τεχνικές κωδικοποίησης των μέσων
- Να προσδιορίζουν και να περιγράφουν τις δικτυακές απαιτήσεις των πολυμέσων καθώς και των τεχνολογιών για μεταγωγή πολυμεσικήςπληροφορίας στο διαδίκτυο.
- Να εξηγούν τα θέματα που σχετίζονται με την ποιότητας υπηρεσίας και ποιότητα εμπειρίας καθώς και με τους μηχανισμούς για μεταγωγή πολυμέσων με εγγυημένη ποιότητα.
(2) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
- Τα χαρακτηριστικά των μέσων, εφαρμογές και συστήματα πολυμέσων.
- Η φύση και τα χαρακτηριστικά των μέσων (ήχος, εικόνα, βίντεο, αναλογική/ψηφιακή τηλεόραση).
- Θεωρία της πληροφορίας, μέση πληροφορία και εντροπία.
- Αρχές κωδικοποίησης (είδη κωδικοποίησης, κωδικοποίηση εντροπίας).
- Θέματα συγχρονισμού πολυμέσων.
- Δικτυακά πολυμέσα: πολυεκπομπή, πρωτόκολλα μετάδοσης πολυμέσων (RTP/RTCP/SIP), ροή πολυμέσων, υπηρεσίες καλύτερης προσπάθειας.
- Ποιότητα υπηρεσίας (QoS), έλεγχος ροής και συμφόρησης δικτύων. Ολοκληρωμένες (IntServ) και διαφοροποιημένες (DiffServ) υπηρεσίες.
- O ρόλος της κωδικοποίησης, συμπίεσης και των πρωτοκόλλων πραγματικού χρόνου (real-time).
- Εφαρμογές και υπηρεσίες πραγματικού χρόνου με την χρήση διαδικτύου (VoIP, VoD, ενοποιημένες υπηρεσίες φωνής, δεδομένων, συμπιεσμένου video).
- Ποιότητα Εμπειρίας (Quality of Experience), αντικειμενική/υποκειμενική εκτίμηση.
- Σύγχρονες τηλεματικές εφαρμογές στην εκπαίδευση, ιατρική και στην διοίκηση.
(3) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωποστην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία και στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δραστηριότητα |
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις |
13 x 2= 26 |
Ασκήσεις στο εργαστήριο |
13 x 2= 26 |
Ασκήσεις πράξης |
13 x 1= 13 |
Επικοινωνία / συνεργασία |
7 |
Αυτοτελής μελέτη |
18 x 6 = 108 |
Σύνολο Μαθήματος (30 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) |
180 |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος που περιλαμβάνει:
– Ερωτήσεις σωστού λάθους
– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
– Ερωτήσεις ανάπτυξης
ΙΙ. Εξέταση εργαστηριακού μέρους (40%)
– Εργασίες για πρακτική εξάσκηση
– Τελική εξέταση στο εργαστηριακό
(4) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Γ.Β. Ξυλωμένος & Γ.Κ. Πολύζος, “Τεχνολογία Πολυμέσων και Πολυμεσικές Επικοινωνίες”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ, 2009.
- Σ.Ν. Δημητριάδης, Α.Σ. Πομπόρτσης & Ε.Γ. Τριανταφύλλου, “Τεχνολογία Πολυμέσων: Θεωρία και Πράξη”, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΟΛΑ, 2004.
- Chang Wen Chen, Periklis Chatzimisios, Tasos Dagiuklas and Luigi Atzori, “Quality of Experience (QoE): Current Status and Future Trends”, (in press), Wiley Press, 2014.
- Π. Χατζημίσιος, “Δικτυακά Πολυμέσα (Διαδικτυακή Τηλεφωνία – Voice over IP)”, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.), 2009.
- J.D.Gibson, ed.. “Multimedia Communications: Directions and Innovations”, Academic Press, 2001.
- F.Halsall, “Multimedia Communications”, Addison-Wesley, 2001.
- Z.N.Li and M.S. Drew, “Fundamentals of Multimedia”, Prentice Hall, 2004.