-

Αλγοριθμική και Προγραμματισμός

  • Κωδικός: 5102
  • Εξάμηνο: Εξάμ. Α
  • Τύπος: Μάθημα Υποβάθρου (ΜΥ)
  • Κατηγορία: Μάθημα Γενικής Υποδομής (ΜΓΥ)
  • Είδος: Υποχρεωτικό (Υ)

(1) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Το μάθημα συνιστά μία εισαγωγή στις βασικές αρχές της Αλγοριθμικής και του Αντικειμενοστρεφή Προγραμματισμού. Επιμέρους στόχους του μαθήματος συνιστούν (α) η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και (β) η εκμάθηση των βασικών αρχών του αντικειμενοστρεφή προγραμματισμού, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη προγραμματιστική εμπειρία. Το μάθημα χρησιμοποιεί τις δυνατότητες προγραμματισμού που παρέχει η γλώσσα Java για την υλοποίηση απλών αλγορίθμων και την σταδιακή εκμάθηση των βασικών αρχών του αντικειμενοστρεφή προγραμματισμού μέσω μικρών προγραμμάτων και εργασιών. Αναλυτικότερα το εισαγωγικό αυτό μάθημα:

● Παρέχει στους φοιτητές τις βάσεις των αρχών της αλγοριθμικής και του προγραμματισμού.
● Συμβάλει στην κατανόηση του περιβάλλοντος και των χαρακτηριστικών της Java.
● Παρέχει προγραμματιστική εμπειρία ικανή για την υλοποίηση απλών αλγορίθμων αλλά και απλών πρακτικών εφαρμογών.
● Συμβάλει στην υλοποίηση απλών αντικειμενοστρεφών προγραμμάτων.
● Παρέχει το υπόβαθρο για την περαιτέρω εμβάθυνση στον Αντικειμενοστρεφή Προγραμματισμό του 2ου εξαμήνου αλλά και την εκμάθηση άλλων γλωσσών προγραμματισμού.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
● Κατανοεί την δομές των αλγορίθμων και των προγραμματιστικών προβλημάτων
● Αναγνωρίζει και ερμηνεύει τα δεδομένα ενός προβλήματος
● Μαθαίνει και εφαρμόζει αλγορίθμους και εντολές προγραμματισμού για την επίλυση προβλημάτων
● Εξασκείται στην επίλυση απλών προβλημάτων
● Αξιολογεί και συμπεραίνει από τις λύσεις των προβλημάτων
● Πρακτική εξάσκηση στο εργαστήριο
● Αυτόνομη επίλυση των ασκήσεων της ημέρας
● Σχολιασμός στην τάξη συνηθισμένων περιπτώσεων λαθών στις ασκήσεις του μαθήματος
● Άσκηση κριτικής και επαγωγικής σκέψης

 

(2) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Τα θέματα που καλύπτει το μάθημα (θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος) είναι:

● Εισαγωγή στην Αλγοριθμική, στον Αντικειμενοστρεφή Προγραμματισμό και στη Java
● Βασικοί τύποι δεδομένων – Τελεστές – Σταθερές – Μεταβλητές
● Κλάσεις – Αντικείμενα – Δομητές – Τελεστής new
● Περισσότερα για τις κλάσεις και τα αντικείμενα – Στατικές μέθοδοι
● Είσοδος – Έξοδος – Εξαιρέσεις
● Συνθήκες: Εντολές if, switch, τριαδικός τελεστής ?:
● Εντολές επανάληψης κώδικα (Loops): while, do…while, for
● Μέθοδοι – Η κλάση Math
● Πίνακες (Arrays)
● Συμβολοσειρές (Strings) – Αρχεία κειμένου
● Generics – ArrayList
● Διανύσματα (Vectors)
● Επανάληψη κλάσεων – Στατικών μεθόδων – Χρήση Συνθέτων Αλγορίθμων

 

(3) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Στην τάξη και στο εργαστήριο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Εκτενής χρήση αρχείων παρουσίασης θεωρίας και
ασκήσεων μέσω videoprojector.
Περαιτέρω υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας
μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος.
Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (Netbeans, Eclipse, κλπ.)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 13 x 2 = 26
Ασκήσεις Πράξης 13 x 2 = 26
Εργαστήριο 13 x 2 = 26
Επικοινωνία/συνεργασία 3
Αυτοτελής μελέτη 18×5.5=99
Σύνολο Μαθήματος (30 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) 180
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) στο θεωρητικό μέρος του

μαθήματος που περιλαμβάνει:

– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

– Ασκήσεις που αφορούν απλούς αλγορίθμους και προβλήματα σε Java

 

ΙΙ. Εξάσκηση στο εργαστήριο (40%)

– Ασκήσεις για πρακτική εξάσκηση, ανά 2 εβδομάδες – Τελική εξέταση στο εργαστηριακό μέρος του

μαθήματος με ασκήσεις σύνταξης κώδικα σε Java

 

Το ως άνω σχήμα αξιολόγησης στο θεωρητικό και στο

εργαστηριακό μέρος του μαθήματος γνωστοποιείται στους ενδιαφερόμενους φοιτητές με τους ακόλουθους τρόπους: α) κατά την πρώτη διάλεξη, β) στην ιστοσελίδα του μαθήματος και γ) με γραπτές ανακοινώσεις εξαμήνου στην Hydra

 

(4) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ελληνική

1) Herbert Schildt. Οδηγός της Java 2, Εκδόσεις Γκιούρδας (Διανέμεται στο μάθημα)
2) Walter Savich, Absolute Java, Pearson 2 (Διανέμεταιστομάθημα)
3) Harvey M. Deitel και Paul J. Deitel. Java Προγραμματισμός, 6η έκδοση. Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας, Αθήνα 2005.
4) Γιώργος Λιακέας Εισαγωγή στην Java. σ. 153, 172-173 371-412, Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2001.
5) Γιάννη Κάβουρα. Προγραμματισμός με Java. Εκδόσεις Κλειθάριθμος, Αθήνα 2003.
6) Else Lervik και Vegard B. Havdal Java με UML. Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2005.
7) Rogers Cadenhead και Laura Lemay Πλήρες εγχειρίδιο της Java 2 Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας, Αθήνα 2003.

Ξένη

1) Java Programming, Wiki, free open book, http://en.wikibooks.org/wiki/Java_Programming
2) Java in a Nutshell: A Desktop Quick Reference for Java Programmers, David Flanagan,
O’Reilly & Associates, Inc.
3) Thinking in Java, Bruce Eckel, Prentice Hall.
4) The Java Programming Language, 2nd Edition, Ken Arnold, James Gosling,
Publisher: Addison-Wesley.
5) Teach Yourself Java 1.1 Programming in 24 Hours, Rogers Cadenhead, Sams.net
6) Inside Java, Karanjit S. Siyan , James L. Weaver, New Riders Publishing.

Πρόσφατες Ανακοινώσεις

4 Οκτ 2019
Διδασκαλία μαθημάτων από Μεταδιδάκτορες (ΕΣΠΑ)
4 Οκτ 2019
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ δηλώσεις μαθημάτων στο πληροφοριακό σύστημα ΠΥΘΙΑ 2019-20Χ
4 Οκτ 2019
Δηλώσεις τμημάτων εργαστηρίων 2019-20Χ
3 Οκτ 2019
ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΙΤΙΣΗΣ ΑΚΑΔ.ΕΤΟΥΣ 2019-2020
3 Οκτ 2019
Οργάνωση Πινάκων Ανακοινώσεων
2 Οκτ 2019
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ – ΠΡΩΗΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
2 Οκτ 2019
Θέση υποψήφιου διδάκτορα σε ερευνητικό έργο
1 Οκτ 2019
Μετακίνηση το Χειμερινό 2019-2020 – Δήλωση μαθημάτων στο Pithia (επείγον)

Πρόσφατες Εκδηλώσεις

3 Οκτ 2019
Τελετή Υποδοχής Πρωτοετών φοιτητών/τριών 2019-20
30 Σεπ 2019
Track on 5G for the Industrial Internet of Things @IEEE 5G World Forum
29 Αυγ 2019
Ημερίδα Πρακτικής Άσκησης
10 Ιουν 2019
Ημερίδα «Εθνική Στρατηγική Κυβερνοασφάλειας» στο Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής
14 Απρ 2019
6ο Technology Forum – 15 Απριλίου 2019 (τελικό πρόγραμμα)
19 Μαρ 2019
6ο Technology Forum – 15 Απριλίου 2019 (εισιτήρια με μειωμένο κόστος)
19 Μαρ 2019
OWASP Student Chapter Συνάντηση «Introduction to Digital Forensics»
17 Δεκ 2018
Ομιλία του καθηγητή Man Wai Mak (Hong Kοng Polytechnic University)

Δείτε επίσης