-
Το μάθημα αποτελεί το βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες της επικοινωνίας, και των κοινωνικών δικτύων.
Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση από τους φοιτητές/ριες της σημασίας της επικοινωνίας σε χώρους εργασίας και ομάδες ανάπτυξης πληροφοριακών συστημάτων, τόσο μέσα στις ομάδες εργασίας για κατανόηση απαιτήσεων λογισμικού και τεχνικών προδιαγραφών, όσο και στην επαφή με την διοίκηση, τους πελάτες, την διοχέτευση των αποτελεσμάτων έργων πληροφορικής και της μετεξέλιξης της επικοινωνίας σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο/επάγγελμα.
Το πρώτο μέρος του μαθήματος αποσκοπεί στην ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων στην επικοινωνία (τεχνική επικοινωνίας, διαπροσωπική επικοινωνία και διαπολιτισμική επικοινωνία (cross-culturalcommunication)). Πιο συγκεκριμένα, στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται η καλλιέργεια και ανάπτυξη από τους φοιτητές των κατάλληλων δεξιοτήτων επικοινωνίας (communicationskills), δεξιοτήτων ανάγνωσης άρθρων και εγχειριδίων χρήσης, δεξιοτήτων παρουσίασης (presentationskills) και δεξιοτήτων γραφής (writingskills).
Το δεύτερο μέρος του μαθήματος, τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούνται από σύγχρονα μέσα για επικοινωνία, ανάπτυξης περιεχομένου από πολλούς και ανάδειξη αποτελεσμάτων. Στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται αναφορά στην σημασία των κοινωνικών δικτύων ως α) εργαλείο επικοινωνίας μέσω υπολογιστή, β) μέσω σύγχρονης ανάπτυξης περιεχομένου από πολλά άτομα και γ) μέσω ανάδειξης αποτελεσμάτων έργων πληροφορικής. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται η δημιουργία και η χρήση κοινωνικών δικτύων από τους φοιτητές σε ομαδικές εργασίες για ανάπτυξη τεχνικών, οργανωτικών και κοινωνικών δεξιοτήτων σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα.
Οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι οι ακόλουθοι:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Οι φοιτητές/τριες θα αναπτύξουν τις παρακάτω γενικές δεξιότητες:
Μεγάλη έμφαση δίνεται στην ανάληψη και παρουσίαση ατομικής/ομαδικής εργασίας από όλους τους φοιτητές με την χρήση γραπτού και προφορικού λόγου.
Ιδιαίτερο βάρος στα πλαίσια των εργασιών δίνεται στην δημιουργία επιστημονικών άρθρων και στην εύρεση βιβλιογραφικών πηγών (βιβλία, άρθρα) με την αναζήτηση σε βιβλιοθήκες (παραδοσιακές και ψηφιακές), καθώς και στο Internet.
Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη διαχείριση χρόνου (timemanagement) καθώς και σε σύγχρονες ηλεκτρονικές υπηρεσίες και σε περιβάλλοντα κοινωνικών μέσων δικτύωσης.
Πιο αναλυτικά, το μάθημα αποτελείται από τα παρακάτω μέρη:
Μέρος 1: Δεξιότητες επικοινωνίας (communicationskills): τί είναι επικοινωνία, φραγμοί στην επικοινωνία, βελτίωση, δεξιότητες προσοχής, γλώσσα σώματος, διαβίβαση εντολών, οδηγιών, αιτημάτων, διατύπωση ερωτήσεων, κριτική, δημιουργία και εκτίμηση ιδεών, παρουσίαση αποτελεσμάτων, κατανόηση συμπεριφοράς.
Μέρος 2: Αναζήτηση σε βιβλιοθήκες και στο Internet για επιστημονικά άρθρα.
Μέρος 3: Δεξιότητες γραφής (writingskills): σχεδίαση, προετοιμασία, δομή, γλώσσα, παρουσίαση, έλεγχος, κανόνες, παρουσίαση αναφοράς και διαχείριση χρόνου (timemanagement): αρχές, ανάλυση και δομή, βελτίωση.
Μέρος 4: Δεξιότητες παρουσίασης (presentationskills): παρουσίαση με καθαρό, συνοπτικό, επιβλητικό τρόπο, έτσι ώστε το ακροατήριο να καταλάβει το μήνυμα, την σημασία και την συνάφεια.
Μέρος 5: Χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών υπηρεσιών και περιβαλλόντων κοινωνικών μέσων δικτύωσης.
Στην τάξη και στο εργαστήριο
ΧρήσηPowerpoint στις διαλέξεις.
Χρήση ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών, Internet και κοινωνικών μέσων στο εργαστήριο.
Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle.
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 13 x 3 = 39 |
Πρακτική εξάσκηση στο σπίτι, προετοιμασία ασκήσεων | 13 x 2 = 26 |
Ασκήσεις στο εργαστήριο | 13*2 = 26 |
Επικοινωνία / συνεργασία | 8 |
Αυτοτελής μελέτη | 18 x 4.5 = 81 |
Σύνολο Μαθήματος (30 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 180 |
Μέθοδοι αξιολόγησης θεωρίας: Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης,
Μέθοδοι αξιολόγησης εργαστηρίου: Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία
Τα κριτήρια αξιολόγησης προσδιορισμένα και είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές στην ιστοσελίδα του μαθήματος
α) Ελληνική
β) Διεθνής
MTD Training. Advanced Communication Skills. Bookboon.com
Aims and Objectives 1. The student will come in contact with the English and Greek terminology of the Science of Information Technology (IT). After completing the course he/she will have developed the ability of reading scientific texts both in Greek and English languages. 2. Communication skills are developed by the use of written and oral presentations. The student works alone and in groups with the aims of writing and presenting scientific reports related to IT. 3. Particularly emphasis is given to search of sources and bibliography and the writing of references. 4. The use of electronic means and social media networking facilities are stressed for gaining familiarity with contemporary Information and Communication Technology (ICT) tools Key Contents The course aims to the development of basic communication skills (technical and interpersonal). The course contains the following parts: Part 1: Communication skills: The meaning of communication, barriers in communication, improvement, body language, message transmission, asking questions, criticism, creation and evaluation of ideas, presentation of results, attitude comprehension, cross-cultural communication. Part 2: Searching for scientific articles. Part 3: Writing skills, design, preparation, structure, language, presentation, checking, rules, report presentation and time management, principles, analysis and structure, improvement. Part 4: Presentation skills, presentation in a clear, brief and compelling way, so as the audience understands the meaning of connotation. Part 5: Use of contemporary digital services and environments of social network. Bibliograpy Alvarado Nadine, Larsson Sara, (2008). Effektiv sökning på Interner, Från Alex till Wikipedia, BTJ Förlag, Lunde, Sweden Bergström Bo, Karlsson Tommie, Parmevik Daniel (2009). Webdesign, Budskap, Form och Teknik, Liber AB, Malmö, Sweden Ekström Mats, Larsson Larsåke (eds)(2010). Metoder I kommunicationsvetenskap, Studentlitteratur, Lund, Sweden Falkheimer Jesper (2001). Medier och kommunikation – en introduktion, Studentlitteratur, Lund, Sweden Farkas Meredith G. (2007). Social Software in Libraries, Building Collaboration, Communication and Community Online, New Jersey, USA Fiske John (1990). Kommunikationsteorier, en introduktion (Introduction to Communication Studies) , Walström & Widstrand, Borås, Sweden Guldbrandsson Lennart (2008). Så fungerar Wikipedia, Hexa Förlag, Malmö, 2008 Kalakota Ravi, Robinson marcia (2001). eBusiness 2.0 Roadmap for Success, Addison-Wesley, Upper Saddle River, USA Kaushik Avinash (2010). Web Analytics 2.0, The art of online accountability & science of customer centricity, Wiley Publishing Inc., Indianapolis, Indiana, US Lundsten, L., Siitonen, A., Österman, B. (2001). Communication and Intelligibility, Acta Philosophica Fennic, Helsinki, Finland Weinreich Nedra Kline, 2011, HANDS-ON SOCIAL MARKETING, A Step-by-Step Guide to Designing Change for Good, 2nd edition, Sage Publications, Inc., Kalifornia, USA