-
Η Μηχανική Λογισμικού πραγματεύεται την διαδικασία ανάπτυξης και συντήρησης συστημάτων λογισμικού με σκοπό αυτά να συμπεριφέρονται αξιόπιστα και αποτελεσματικά, να είναι οικονομικά στην ανάπτυξη και συντήρησή τους και να ικανοποιούν τις απαιτήσεις που έχουν οριστεί από τους πελάτες τους.
Επιμέρους στόχους του μαθήματος συνιστούν (α) η γνώση των βασικών εννοιών και μεθόδων μοντελοποίησης συστημάτων λογισμικού με βάση την αντικειμενοστρεφή τεχνολογία, (β) η κατανόηση και η εφαρμογή της μεθοδολογίας της Ενοποιημένης Προσέγγισης (RationalUnifiedProcess), στην ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος λογισμικού που θα περιλαμβάνει συνολικά τον κύκλο ζωής του.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
1) Γνωρίζει τα μέρη που συνθέτουν (διαγράμματα σχεδίασης, κανόνες, δραστηριότητες, τεχνικές, κλπ) την μεθοδολογία της Ενοποιημένης Προσέγγισης (RationalUnifiedProcess)
2) Εφαρμόζει τη μεθοδολογία της Ενοποιημένης Προσέγγισης (RationalUnifiedProcess) για την ανάπτυξη συστημάτων λογισμικού
3) Διακρίνει και εκτιμά τους πόρους και το ανθρώπινο δυναμικό που θα απαιτηθεί για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη συστημάτων λογισμικού
4) Περιγράφει το σύνολο των δραστηριοτήτων, κανόνων και τεχνικών που περιλαμβάνει η ανάπτυξη ενός αντικειμενοστρεφούς συστήματος
5) Υπολογίζει τον χρόνο που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός συστήματος λογισμικού, εφαρμόζοντας την τεχνική‘Υπολογισμός Κόστους βάσει Περιπτώσεων χρήσης’ (UseCaseCostEstimation)
6) Διακρίνει τη διαφορά μεταξύ του διαδικαστικού (procedural) τύπου ανάπτυξης ενός συστήματος λογισμικού και αντικειμενοστρεφούς (object-oriented)
7) Δημιουργεί/παράγει ένα ολοκληρωμένο, λειτουργικό και τεκμηριωμένο σύστημα λογισμικού, εφαρμόζοντας αποδεδειγμένα δοκιμασμένες μεθόδους και τεχνικές που συντελούν στην υλοποίηση ποιοτικών συστημάτων.
8) Εφαρμόζει/παράγει συστατικά (components) λογισμικού με στόχο την επίτευξη το δυνατόν μεγαλύτερου βαθμού επαναχρησιμοποίησης
9) Εξηγεί την σημασία της ύπαρξης και της χρήσης κάθε διαγράμματος, δραστηριότητας και τεχνικής που συντελεί στην ανάπτυξη ποιοτικών και εύκολα συντηρήσιμων συστημάτων λογισμικού
Εισαγωγικές έννοιες
Ανάλυση
Σχεδίαση
Υλοποίηση
Συντήρηση
Επαναχρησιμοποίηση
Στην τάξη και στο εργαστήριο
Οι διαλέξεις γίνονται με την χρήση διαφανειών σε video προβολέα.
Στα εργαστήρια χρησιμοποιούνται εργαλεία: όπως το VisualParadigm, MSproject, NetBeans
Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Moodle.
σκήσεις
Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου |
Διαλέξεις | 13 x 3= 39 |
Πρακτική εξάσκηση στο σπίτι | 13 x 2= 26 |
Ασκήσεις στο εργαστήριο | 13 x 2 = 26 |
Επικοινωνία/συνεργασία | 8 |
Αυτοτελής μελέτη | 18 x 4.5= 81 |
Σύνολο Μαθήματος (30 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα) | 180 |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος που περιλαμβάνει:
-Θέματα που αφορούν τις έννοιες του μαθήματος
– Ασκήσεις που αφορούν στην εφαρμογή της μεθοδολογίας
ΙΙ. Εξάσκηση στο εργαστήριο (50%)
– Ασκήσεις για πρακτική εξάσκηση, σε εβδομαδιαία βάση
– Τελική εξέταση στο εργαστηριακό μέρος του
Το ως άνω σχήμα αξιολόγησης στο θεωρητικό και στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος γνωστοποιείται στους ενδιαφερόμενους φοιτητές (α) μέσω της ιστοσελίδας του τμήματος, (β) μέσω των σελίδων του μαθήματος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle, και (γ) με ανακοινώσεις στη διάρκεια των πρώτων διαλέξεων και συναντήσεων στο εργαστήριο κατά την έναρξη του κάθε ενός ακαδημαϊκού εξαμήνου.
α) Ελληνική
β) Διεθνής